Avocado enzo - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Ronia Hitipeuw - WaarBenJij.nu Avocado enzo - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Ronia Hitipeuw - WaarBenJij.nu

Avocado enzo

Door: Ronia Hitipeuw

Blijf op de hoogte en volg Ronia

21 Augustus 2009 | Indonesië, Ambon

“De ware ontdekkingsreis is geen speurtocht naar nieuwe landschappen, maar het waarnemen met nieuwe ogen.”
-Marcel Proust-

Tijdens mijn laatste dagen op Ambon heb ik alen van dik 1,5 meter geaaid. Geloof me; zo glad als een aal is geen understatement. Ze zwommen hier gewoon tussen de wassende vrouwen door in een helder riviertje, en lieten zich lokken dmv een raar keelgeluid en een half open ei. Tsja, dat moet je maar net weten. Gelukkig is alles hier te koop, ook dit soort wijsheden. Ik heb snachts een fakkeloptocht gezien door het Ambonese leger, en de dag erna een militaire parade met allemaal verschillende uniformen. De beste beschrijving van beide is denk ik 'strak'. Tijdens een strandwandeling zag ook Piet iets bewegen in het water...een hele groep dolfijnen!En net toen ik zei dat ik het zo leuk vond als er een zou springen...hopla, daar ging hij al, hoog boven de golven. Toen we even later gingen zitten zag ik in de boom boven mij een ENORME spin. Gelukkig wist mijn neef te vertellen dat het 'maar' een tarantula was. Toen ik wat beter ging kijken zag ik dat zijn familie ook aanwezig was. Ik geloof dat ik toen wat minder lekker zat.


Bali dan, waar ik sinds twee dagen ben. Ik begin bij waar ik net vandaan kom: de beauty salon. Een groter contrast tussen de schimmelachtige slaapkamer in Iha Mahu uit mijn vorige blog en mijn belevenis van vandaag kun je je niet voorstellen. Ik heb namelijk in een beauty salon het Spirit of Bali arrangement genomen, wat inhield: foot wash, traditional massage (jaja ook hier ging alles naar het putteke Michiel), body scrub, body mask, flower bath, body steam en een traditional facial. Die laatste bestond uit een cleansing, scrub, face mask, face massage en toner spray. Aantal mevrouwtjes: 4 stuks. Duur: ruim 3 uur. Kosten: (ik durf het bijna niet te zeggen) 13 euro. Zo goedkoop dat het bijna erg is.(Jaloers Freek? Hihi) In Nederland heb ik dat soort dingen nog nooit gedaan, maar dit kon ik natuurlijk niet weigeren. Sowieso was dit een lame ass dagje: heb verder nog geshopt en foto's laten maken in traditionele Balinese kledij.
Gisteren heb ik reuzenschildpadden ontmoet die twee keer zo zwaar waren als mij/ik (zelf kiezen Ferdi) en even oud als oom Pietje. Bizar trouwens dat iedereen denkt dat ik zijn vrouw ben...anyway.
Tekenen van het Hindoeisme vind je hier op elke hoek. Overal staan altaren vol offers van kleurige bloemetjes en stukjes eten. Gisteren hebben we een van de zes hoofdtempels van Bali bezocht, Ulu Watuh (voor de kenners onder ons). Een klein tempeltje op een enorme klif, met een prachtig uitzicht. Overal liepen apen rond, de een nog brutaler dan de ander. Het was dan ook niet voor niets dan veel mensen een stok bij zich hadden. Een aantal Hindi (is dat het meervoud?) zaten te bidden en werden bruut aangevallen door een groepje apen. Ik heb erg gelachen om een Japanse vrouw die tijdens een fotomoment werd bestormd door een aap en heel hard gilde. De aap pakte haar flesje water af, draaide de dop eraf en dronk het flesje leeg. Schitterend haha.
Tenslotte nog een uit de categorie eten: I love avocado. I love chocolate. Raad eens wat ik op heb...een avocadomilkshake met chocolade. Hallelujah!

Veel liefs, en blijf me schrijven. Vind ik echt heel leuk.

Ronia.

  • 21 Augustus 2009 - 12:31

    Michiel:

    Klinkt bijzonder goed allemaal! Maar had ook niet anders van je verwacht...
    Mooie uitspraak trouwens, bovenaan je blog.
    Wens je nog meer moois toe daar (en had stiekum wel wat meer foto's verwacht ondertussen...)
    liefs,
    Michiel

  • 21 Augustus 2009 - 12:42

    Roger:

    Lieve Ronia,

    Realiseer me nu pas echt goed dat je in Indonesia bent, nu ik je foto's zie.
    Echt helemaal super! Love you!
    X
    Roger.

  • 21 Augustus 2009 - 12:46

    Marcella:

    He Ronia,

    Wat een mooie verhalen! Zo te horen heb je het erg naar je zin, goed zo. Geniet nog van de mooie tijd daar! Dan doen we als je in Nederland bent binnenkort weer eens een dinnerdate.

    Liefs, ook van Mart, Marcella.

  • 21 Augustus 2009 - 13:05

    Youki:

    oooo wat super tof allemaal en al die dieren lijken me ech geweldig om overal te zien!!

    ja je maakt me echt heel jaloers!!!

    en ik hier matr zwoegen met al mijn opdrachten...

    maar gelukkkig is het heel lekker om s'avonds op het strand te eten met Tjaco.

    Wat goed dat je foto's hebt van de traditionele kleding! weet je ook nog hoe je erin bent gekomen!??

    ben benieuwd....

    dikke kus


  • 21 Augustus 2009 - 14:26

    Nathalie Bierstekers:

    Ha,ha die aap geweldig. Ik zou ook niet meer bij komen van het lachen
    xxx

  • 21 Augustus 2009 - 15:21

    Jordy:

    Eindelijk ook wat foto's! Die schildpad is wel érg groot! Jeetje, wat heb je het zwaar zeg. Een beetje de wereld verkennen en genieten van al het nieuws en moois.

    Ik heb deze week in vier dagen 45 uur gewerkt, vrolijk jij jezelf daar even mee op? :)

    Dikke vette kus

  • 21 Augustus 2009 - 22:19

    Mama:

    he schat daar kan wendy s arregement niet tegen op hoor wat een prijzen ha ha xxx

  • 22 Augustus 2009 - 07:55

    Marion:

    Wauw. maak voor mij maar een afpraak bij die salon. Ik kom eraan.
    nog veel plezier
    Je komt toch wel terug????

  • 22 Augustus 2009 - 09:23

    Ana:

    Lieve Ronia,
    Na mijn enerverende Szigetweek eindelijk tijd om je reisverhalen te lezen. En wat zijn ze mooi! Je neemt me helemaal mee op je reis en ik word gelukkig als ik het lees. Ik vind het zo mooi dat je je roots hebt kunnen opzoeken en dat je doet wat je met je papa zou doen. En die schildpad hè... Die is echt groot hee! Ik werd helemaal naar van het spinnen verhaal... Was op alles jaloers, maar die beestjes op je kussen en die enorme spinnenfamilie... Nee bedankt! Maar wel weer erg avontuurlijk. Damn, ik merk dat ik je echt veel te schrijven heb, ik mis je ouwe gek!! Geniet nog met volle teugen van Bali en we zien elkaar als je terug bent.
    Liefde!!!!!

  • 22 Augustus 2009 - 18:55

    Jelle:

    Heej Roontje, wat doe jij toch allemaal voor rare dingen. Hier in nederland zou je je neus ophalen en erg vies kijken :P. En daar ja alsof het in je bloed zit mwahahah.
    Ik mis je roontje kom maar is snel langs en dan gaan we is niet met zen 2en maar als Ana en Marlienke ook meegaan R'dam gek maken.

    dikke knuffel voor jou lieve roon Love you

  • 22 Augustus 2009 - 21:09

    Marij En Jaap:

    Ha Roon,
    wat heerlijk moet dat zijn voor jou daar en wat fijn is het dat je ons een beetje laat meegenieten. Gelukkig heb je nog een paar weken te gaan. Blijf lekker genieten, blijf alle zintuigen nog maar eens flink prikkelen en vertel het ons allen ...
    Groetjes, MaJa

  • 22 Augustus 2009 - 21:14

    Tante Juul:

    STILL ENJOYING YOUR STORIES !!!! ;-)

    dikke kus & megahug..

  • 23 Augustus 2009 - 09:50

    Jacob:

    hi roon, idd heerlijk je verhalen te lezen, net alsof ik er zelf even ben, doe jij iets met theater ofzo;)
    peace

  • 23 Augustus 2009 - 18:26

    Erica:

    Hoi Ronia, ik lees je blog met veel plezier...je zou er een voorstelling van kunnen maken...zo terug naar de roots. Geniet er zeker nog van daar!
    je toekomstige collega ;-) Erica

  • 23 Augustus 2009 - 23:40

    Koen (vd Havermout):

    Ha lieve ronia,

    Wat lekker om even al je avonturen bij te lezen! En fijn dat je t zo naar je zin hebt! ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor..
    Geniet er lekker van en ik kijk ernaar uit om weer lekker met je bij te lullen!

    Dikke zoen van Koen

  • 24 Augustus 2009 - 07:37

    Roos:

    Oh Ronia, je maakt echt de mooiste dingen mee zeg, echt leuk om te lezen. Ben blij dat je aan het genieten bent en zoveel aan het ontdekken bent. Ik wordt bij het lezen van ieder reisverslag meer door je aangestoken om ook te gaan reizen en het voelt ook alsof ik zo een beetje met je mee op reis ben door al je verhalen. Echt heel leuk!!
    Groetjes, Roos

  • 25 Augustus 2009 - 08:49

    Erwin:

    lieve roon!!

    vind het zo fijn dat je je er nu echt bent, geniet, geniet, geniet dan geniet ik stiekem met je mee!

    Kus

  • 01 September 2009 - 12:18

    Kristien:

    Oh nee, je bent al bijna weer thuis! Dat gaat snel, ik hoop dat je een half jaar aan ervaringen en inspiratie hebt opgedaan in de afgelopen maand. Als ik het zo lees is dat ook zo...
    Genietze van de laatste dagen!

    Liefs,

    Kristien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ambon

Indonesie: Op zoek naar mijn roots

Recente Reisverslagen:

05 September 2009

Bloedplas, mijn trouwfoto's en feng shui muziek

03 September 2009

pling plong tussenstop

26 Augustus 2009

Is zwemmen met dolfijnen je droom..?

21 Augustus 2009

Avocado enzo

15 Augustus 2009

Iha Mahu
Ronia

Actief sinds 02 Aug. 2009
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 60445

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Honeymoon: Miami & Bahama's

10 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Toch nog Thailand

05 April 2012 - 13 April 2012

Vriendentour Engeland

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Ierland met Michiel

22 Januari 2012 - 02 Februari 2012

New York baby!

25 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Eindelijk....Athene!

30 Juni 2011 - 28 Juli 2011

Indonesie met Michiel

19 Mei 2011 - 23 Mei 2011

Kopenhagen en Malmo

02 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Schotland met Michiel

23 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Praag met mamskie

22 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Kroatie met Michiel

31 Januari 2010 - 06 Februari 2010

Theaterforum in Egypte

29 December 2009 - 02 Januari 2010

Oud en nieuw in Polen

05 Augustus 2009 - 04 September 2009

Indonesie: Op zoek naar mijn roots

Landen bezocht: